آموزش کامپیوتر 2

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
 
سرگرمی و خلاصه همه چی
 
 
چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 21:6 ::  نويسنده : alonboy

 کلیدهای میانبر ترکیب شده با کلید Windows

 

در این ترفند قصد داریم به معرفی کاربردی ترین کلیدهای ترکیبی میانبر به وسیله کلید Windows بپردازیم. کلید Windows کلیدی است که بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد. این عملیات در کلیه ویندوزها قابل انجام است. با استفاده از این کلیدها میتوانید خود را حرفه ای تر نشان دهید و سرعت کار خود را نیز افزایش دهید. 

کلید ویندوز + D = گردش بین پنجره های ویندوز
کلید ویندوز + E = باز کردن Explorer
کلید ویندوز + F = باز کردن جستجوگر پوشه ها و فایل ها
کلید ویندوز + Ctrl + F = باز کردن جستجوگر کامپیوتر در شبکه
کلید ویندوز + Minimize = M کردن تمام پنجره ها
کلید ویندوز + Shift + M = بازگشت پنجره های Minimize شده
کلید ویندوز + R = نمایش پنجره محاوره ای Run
کلید ویندوز + Tab = گردش بین دکمه های Taskbar
کلید ویندوز + Break = نمایش پنجره.


 

تایپ نمودن 180 حرف در یک دقیقه شاید برای شما یک رویا تلقی شود ، اما بایستی بدانید اگر مهارت تایپ 10 انگشتی را فرا بگیرید میتوانید با سرعتی بیش از 5 برابر سایر کاربران عادی تایپ نمایید و با این مقدار حروف در دقیقه متون خود را تایپ کنید. این مهارت را میتوان بسیار گرانبها دانست چرا که در دنیایی که با سرعت رو به مجازی سازی میرود داشتن چنین توانمندهایی بسیار با ارزش است. تایپ 10 انگشتی یک مهارت است که با اندکی تمرین و ممارست میتوانید به آن دست یابید. در این ترفند قصد داریم چندین روش گوناگون که باعث ایجاد یک روند رو به رشد برای فراگیری تایپ 10 انگشتی میشود را برای شما بازگو نماییم.



با دقت به کیبورد نگاه کنید. دو تا از دکمه های صفحه کلید بر روی خود برجستگی های کوچکی دارند که وجود آنها به شما کمک می کند تا موقعیت این دو دکمه را حتی در تاریکی یا بدون نگاه کردن نیز بتوان پیدا کرد. دکمه های مذکور، حروف F و J می باشند. انگشت اشاره دست راست خود را روی حرف F و انگشت اشاره دست چپتان را روی حرف J بگذارید.

دو انگشت سبابه خود را روی دکمه Space مستقر نموده و 6 انگشت باقیمانده را به ترتیب روی دکمه های کنار حروف F و J بگذارید (البته بدون فشردن دکمه ها). با مستقر شدن دستتان در این حالت، موقعیت تمامی دیگر کلیدها، نسبت به این 8 کلید ردیف وسط، قابل پیدا کردن می باشد.

حال، برای تایپ کردن، هر کلیدی را که می خواهید فشار دهید باید از میان 8 انگشت ردیف وسط، فقط یک انگشت که به آن دکمه نزدیکتر است از جای خود بلند شده، کلید مذکور را فشرده و دوباره به جای خود بازگردد.  پس از بازگشت انگشت به موقعیت اولیه، انگشت بعدی جهت فشردن دکمه بعدی از جای خود بلند شده، دکمه را فشرده و به جای خود باز می گردد. همینطور، هر دکمه ای را که می خواهیم فشار دهیم، فقط یک انگشت برای فشردن آن از جای خود حرکت کرده، آن کلید را فشرده و دوباره به جای خود باز می گردد.

در شروع کار، ممکن است اجرای این روش، کمی برایتان دشوار بوده و یا احساس کنید، روش کندی است، اما فراموش نکنید که به مرور زمان آنقدر در این کار ماهر خواهید شد که سرعت نوشتنتان با صفحه کلید چندان فرقی با سرعت نوشتن با خودکار نخواهد داشت.

کلیات ماجرا همین بود، اما یادتان باشد که میزان سرعت و مهارت شما در تایپ کامپیوتری فقط و فقط بستگی به میزان تمرین و تجربه تان خواهد داشت. چنانچه زمانی برسد که بتوانید 180 حرف در دقیقه تایپ کنید (با احتساب کسر 5 حرف به ازای هر غلط) ، یعنی شایستگی دریافت مدرک بین المللی این رشته را داشته و از نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور، یک تایپیست حرفه ای به شمار می آیید. پس اگر این مهارت را فرا گرفته اید بایستی به خود ببالید.
به یاد هم داشته باشید مدت دوره آموزش تایپ حرفه ای، به طور معمول در آموزشگاه های فنی و حرفه ای 4 ماه است که گاهی بیشتر نیز می شود. اما جهت آموزش این مهارت به افرادی که واقعأ انگیره و پشتکار یادگیری آن را داشته باشند، یک جلسه نیز کافی بوده و بعد از آن در صورتی که تمرین مرتب و مکرر کنند، به مرور زمان در حد تایپیست های حرفه ای آموزش دیده ظاهر خواهند شد.

متن فوق ، محتوای یک دوره 4 ماهه را در یک جلسه آموزش می دهد، پس در صورت یاد نگرفتن از خودتان نا امید نشوید. تجربه نشان داده است از هر سه نفری که توضیحات فوق برایشان بازگو شده، یک نفر واقعأ تایپیست شده است. چه بسا از میان سه نفر بعدی، آن یک نفر شما باشید. 


 

كليدهاي ميانبر

shortcut ها مي توانند سرعت عمل شما را در ويندوز و نرم افزارهاي قابل استفاده در آن بالا ببرند و علاوه بر صرفه جويي در زمان باعث كمتر خسته شدن شما مي شود اگر زياد از كامپيوتر استفاده مي كنيد مطالعه آنچه در اين صفحه وجود دارد را به شما توصيه مي كنيم.

GENERAL WINDOWS KEYS

براي كمك گرفتن در هر پنجره اي از ويندوز F1
خارج شدن از يك پنجره يا برنامه ALT+F4
براي ديدن منويي كه از راست كليك بوجود مي آيد SHIFT + F10

start menu  را نشان مي دهد

CTRL + ESC
يكي از برنامه هاي درحال اجرا در  كامپيتر شما را نشان مي دهد و مي تواميد يكي از آنها انتخاب كنيد.و بین آنها سوئیچ کنید ALT + TAB

Cut

CTRL + X
Copy CTRL + C
Paste CTRL + V
Delete DEL
آیتم انتخاب شده را بدون قرار دادن در سطل آشغال ویندوز به طور دائم پاک می کند. SHIFT+DEL
Undo CTRL + Z
براي جلو گيري از اجراي برنامه اتوران

SHIFT در حالیکهCD را در داخل CD-ROM قرار می دهید

  برای پنجره فعال منوی سیستم  را باز می کند ALT + SPACE
 حركت به جلو در ميان منوها TAB
 حركت به عقب در ميان منوها SHIFT+TAB
انتخاب همه فايلها يا گزينه ها CTRL + A
براي Refresh یا تازه سازی يك پنجره F5
يك پله از داخل دايركتوري بيرون آمدن BACKSPACE
در نرم افزاری که فعال است منو بار را فعال می کند F10
انتخاب ‎غالبهاي چپ و راست F6

 

زماني كه يك آيتم انتخاب شده مي توانيد Short cut هاي زير را استفاده كنيد.

براي تغيير نام يك آيتم انتخاب شده F2
پيدا كردن يك فايل يا دايركتوري F3
پاك كردن سريع يك فايل دور ريختن آن درRecycle Bin SHIFT+DEL
براي ديدن منوي  Property ALT+ENTER
براي  Copy  كردن يك فايل CTRL

(در حالتيكه در حال كشيدن يك فايل هستيد)

براي درست كردن يك Shortcut CTRL +SHIFT

(در حالتيكه در حال كشيدن يك فايل هستيد)

 

 

 

:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ من خوش آمدید. من به یک همکاراحتیاج دارم هرکس می خواهد همکارم شود اطلاع دهد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و آدرس sargarmilox.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 122
بازدید دیروز : 355
بازدید هفته : 2365
بازدید ماه : 2359
بازدید کل : 538765
تعداد مطالب : 214
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

دنياي كد آهنگ پسر جهنمي

مرجع کد آهنگ